Plan lekcji

Na skróty

IX Integracyjny Rajd Mechanika

006W tym roku na tradycyjny już, bo dziewiąty, Integracyjny Rajd Mechanika wybraliśmy się zdobywać kolejny szczyt zaliczany do Korony Bieszczadów – Tarnicę 1346 m npm – najwyższy w polskiej części tych gór. Termin wyjazdu przekładaliśmy, bo zależało nam na dobrej pogodzie, by wycieczka odbyła się w bezpiecznych warunkach i by można było podziwiać piękne panoramy sięgające szczytów położonych po ukraińskiej stronie.
Wybraliśmy termin 7 października, bo spełniał nasze oczekiwania i wyjechaliśmy wcześnie rano z Krosna do Wołosatego. Tam w pięknej słonecznej pogodzie udaliśmy się szlakiem na najwyższy szczyt Bieszczad. W tym dniu ruch turystyczny był dość duży i przyszło nam czekać w kolejce do zrobienia pamiątkowego zdjęcia pod krzyżem postawionym na szczycie na pamiątkę pobytu w tym miejscu Karola Wojtyły.
Po dłuższym pobycie na szczycie, by wszyscy mogli podziwiać panoramy ukazujące piękno Bieszczad zeszliśmy na Przełęcz Pod Tarnicą i udaliśmy się przez Szeroki Wierch do Wołosatego. Tam czekał na nas autokar, którym pojechaliśmy na obiad do zaprzyjaźnionej Latarni Wagabundy w Woli Michowej. Do Krosna wróciliśmy w godzinach popołudniowych i zakończyliśmy tegoroczny Rajd.

W IX Integracyjnym Rajdzie Mechanika uczestniczyli uczennice i uczniowie Zespołu Szkół Mechanicznych z Krosna, Zespołu Szkół Nafowo-Gazowniczych z Krosna oraz z Zespołu Szkół Gastronomicznych z Iwonicza Zdroju wraz z opiekunami. Impreza została dofinansowana przez Urząd Miasta Krosna. Organizatorem Rajdu był Międzyszkolny Uczniowski Klub Sportowy „Mechanik” z Krosna, a opiekę nad uczniami sprawowali: Ewa Oberc, Jacek Bolanowski, Artur Kociuba, Mariusz Węgrzyn i Grzegorz Podkul.