ZSP 3 w Krośnie - Muzeum Motoryzacji

Moskwicz 407

Rok produkcji - 1962
prędkość maks. 115 km/h
czas rozpędu od 0 -100 km/h - 36 s
zużycie paliwa przy pręd. 40 km/h - 6,5 1/ 100km
Podstawowe wymiary:
długość sam. w mm - 4055
szerokość sam. w mm - 1540
wysokość sam. w mm -1560
rozstaw kół przednich w mm -1220
rozstaw kół tylnych w mm - 1220
rozstaw osi w mm – 2370
ciężar sam. pustego w kg - 910
ciężar sam. gotowego do jazdy w kg - 990
dopuszczalne obciążenie w kg – 300
liczba miejsc - 4
silnik:
rodzaj silnika - czterosuwowy, gaźnikowy, chłodzony wodą, górnozaworowy z zaworami w głowicy (OHV)
liczba cylindrów - 4
liczba punktów podparcia wału korbowego - 3
pojemność skokowa w ccm -1357
stopień sprężania - 7.0
średnica cylindrów w mm - 76
skok tłoka w mm - 75
moc maks. w KM - 45 przy 4500 obr./min
kąt wyprzedzenia zapłonu ( statyczny ) -10
układ chłodzenia - wodny z obiegiem przymusowym i termostatem
układ smarowania - smarowanie silnika pod ciśnieniem
pompa oleju - zębata, napędzana od wałka rozrządu
pompa paliwa - przeponowa, napędzana od krzywki wałka rozrządu
gaźnik - K-59
sprzęgło - jednotarczowe, suche z tłumikiem drgań skrętnych
średnica sprzęgła 184mm
sterowanie sprzęgłem - mechaniczne
skrzynia biegów - synchronizowana, z wyjątkiem pierwszego i wstecznego biegu
liczba biegów do przodu - 4
tylny most - sztywny, przekładnia główna o zębach stożkowych
zawieszenie - na dwóch resorach piórowych, półeliptycznych na gumowych tulejach, z dwoma amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego działania
zawieszenie przednie – niezależne
rodzaj zawieszenia - sprężyny śrubowe z drążkami stabilizującymi i dwoma amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego działania
układ kierowniczy - ślimak globoidalny z podwójną rolką
przełożenie mech. kierowniczego -17
najmniejszy promień skrętu w m - 6
Koła i ogumienie:
rozmiar obręczy w calach - 4,5K x 15
rozmiar ogumienia w calach - 5,60 -15
ciśnienie w ogumieniu:
koła przednie -1,7
koła tylne -1,7
układ hamulcowy:
hamulec nożny - hydrauliczny na 4 koła, bębnowy
hamulec ręczny - mechaniczny, na tylne koła
nadwozie - samonośne, czterodrzwiowe z blachy stalowej
Wyposażenie elek.:
napięcie znamionowe - 12V
pojemność akumulatora w Ah - 42
kolejność zapłonu -1-3-4-2

Wykonał:Tomasz Banaś, Tomasz Błaż, Zbigniew Gonet, Krystian Krzanowski
Opiekun pracy: mgr inż. Tadeusz Kunka


Wstecz

@ 2024 ZSP Nr 3 w Krośnie.

stat4u