Zastava 1100
Fabryka Samochodów Osobowych zwiększając stale liczbę i asortyment produkowanych pojazdów rozpoczęła w początku 1974 roku produkcję samochodu średniolitrażowego Zastava 11 OOP. Pojazd ten przeznaczony dla nabywców zainteresowanych pośrednim samochodem między grupami samochodów większych, jak Polskie 125P, 125N i 132P i mniejszych, jak 126P, których charakterystyki techniczno-ekonomiczne nie spełniają potrzeb wspomnianych klientów.
Zastava 11 OOP jest odmianą samochodu FIAT 128, w którym zmieniono tylną część nadwozia, stwarzając pojazd 5 - lub 3 - drzwiowy (FIAT 128 ma 4 drzwi) co przy możliwości składania tylnego siedzenia i bardzo dużych tylnych drzwiach pozwoliło uzyskać wyjątkową uniwersalność funkcjonalną tego modelu. O walorach techniczno - eksploatacyjnych świadczy przyznanie przez międzynarodową prasę motoryzacyjną nazwy „samochodu roku" dla FIATA 128, będącego protoplastą Zastavy 11 OOP. Nazwę taką nadaje się raz w roku jednemu z modeli samochodów europejskich wytwórni, którego produkcja była uruchomiona w roku poprzednim. Jest sprawą oczywistą, że pojazd będący samochodem roku musi mieć nieprzeciętne walory techniczno - użytkowe, aby zdobyć tak chwalebne miano. Kontynuując dalej powyższe uwagi można stwierdzić, że Zastava 11 OOP jest jeszcze bardziej udana, bowiem wspomniana zmiana typu nadwozia zwiększyła walory tego samochodu w stosunku do samochodu FIAT 128.
Dane techniczne: silnik: pojemność skokowa - 1116 cm3 stopień sprężenia - 8,8 średnica i skok tłoka - 80 x 55,5 mm moc maksymalna - 55 KM przy 6000 obr/min maksymalny moment obrotowy - 7,9 kGm przy 3000 obr/min skrzynia biegów i przekładnia główna: 4 biegi synchronizowane do jazdy w przód + 1 bieg wsteczny przełożenia: 1 bieg - 3,583 2 bieg - 2,235 3 bieg - 1,454 4 bieg - 1,037 wsteczny bieg - 3,714 przełożenie przekładni głównej - 4,077 (53/13) ciężary: samochód gotowy do drogi - 835 kg dopuszczalne obciążenie - 400 kg ciężar całkowity z pełnym obciążeniem 1235 kg pojemności: zbiornik paliwa - 38 1 układ chłodzenia - 6,6 1 miska olejowa silnika - 4,25 1 zespół napędowy -3,151 przekładnia kierownicza - 0,1401 hamulce hydrauliczne - 0,315 1 osiągi: prędkość maksymalna: 1 bieg - 45 km/h 2 bieg - 75 km/h 3 bieg - 115 km/h 4 bieg - 135 km/h wsteczny bieg - 45 km/h Wykonali: Piotr Adam, Paweł Jurczyk, Piotr Jurczyk, Marcin Szot Opiekun pracy: mgr inż. Tadeusz Kunka |
@ 2024 ZSP Nr 3 w Krośnie.