Pojemność skokowa: 123 cm Moc maksymalna: 7,3 KM przy 5300 obr/min. Stopień sprężania: 7,8 Rok produkcji: 1980 Wykonali: Wojtowicz Marek, Zajdel Marcin, Kukulski Daniel Opiekun pracy: mgr inż. Tadeusz Kunka Praca dyplomowa z roku: 1994/95 |
Pierwsze motocykle wyprodukowane (zmontowane) w Świdniku i oznaczone symbolem WSK pojawiły się na polskich drogach w 1954 roku. Była to seria 20 sztuk maszyn z silnikami identycznymi jak w WFM-kach. Serię zmontowano z części przywiezionych z Warszawy. Seryjną produkcję rozpoczęto rok później. Jednak samodzielny prototyp motocykla ze Świdnika ujrzał światło dzienne dopiero w roku 1957. Oczywiście jednostka napędowa, podobnie jak silniki WFM, wywodziła się w prostej linii od jednej z najlepszych przedwojennych konstrukcji DKW RT 125. Seryjna produkcja motocykli WSK ruszyła w 1959 roku. Model M 06 B1 do produkcji motocykl ten wszedł w roku 1967. Był kolejnym motocyklem skonstruowanym w Świdniku. Jego pojawienie się na rynku zbiegło się z wyprodukowaniem 500.000 sztuk motocykli tej marki. Protoplastą B1 był model B, który był wyposażony w głębokie błotniki oraz tłoczone osłony na gaźnik i akumulator. Jednak z uwagi na trudności w uruchomieniu produkcji elementów tłoczonych z blachy, konstruktorzy opracowali jego uproszczoną wersję - B1.
@ 2024 ZSP Nr 3 w Krośnie.