ZSP 3 w Krośnie - Muzeum Motoryzacji

SHL M11

Pojemność skokowa: 173 cm
Moc maksymalna: 9 KM przy 4800 obr/min.
Stopień sprężania: 6,9
Rok produkcji: 1966
Wykonali: Faber Tomasz, Feruś Szymon, Kozicki Arkadiusz
Opiekun pracy: mgr inż. Tadeusz Kunka
Praca dyplomowa z roku: 1994/95

Po przenosinach wytwórni SHL do Warszawy, w 1959 roku nastąpił jej powrót do Kielc, gdzie rozpoczęto produkcję nowego motocykla, oznaczonego SHL 150-M06U, zastąpionego wersją 150-M06T z tym samym 150 centymetrowym silnikiem, lecz już z pchanym wahaczem w zawieszeniu przedniego koła. W 1961 roku wszedł na jego miejsce SHL 175 M11, będący chyba najnowocześniejszym małolitrażowym jednośladem produkowanym w Polsce w tamtejszych latach. Estetyczne kształty i przemyślana, dostosowana do wymogów użytkownika budowa w połączeniu z 9-konnym silnikiem pozwoliły nawet na eksport tych maszyn do kraju z tak wymagającym rynkiem motocyklowym, jak Anglia. W 1967 roku zwiększono moc silnika do 12 KM (SHL 175 M11-W) i zastosowano czterostopniową skrzynię biegów. Był to motocykl bardzo popularny i poszukiwany. Nic zatem dziwnego, że produkcja przekroczyła w sumie poziom 160 000 sztuk. Należy wspomnieć również o modelu M17, czyli produkowanej od 1968 roku Gazeli z awangardową karoserią, ale też gorszą opinią od jej poprzedniczki. Silnik: typ-dwusuwowy, liczba cylindrów-1, pojemność-173 ccm, moc/obroty- 9 KM / 5000 obr/min, masa pojazdu- 133 kg, prędkość maksymalna- 90 km/h.


Wstecz

@ 2024 ZSP Nr 3 w Krośnie.

stat4u